11.09.2011

Mooi!

 This is for a former colleage,

We alway had a good discussion about life (not design) since I met him,
my favorit sentence I got from him is:

“Thing happen to you 
       in your life is 
     lessen you learn”


he have a great sense in his way of thinking and I believe he is 
the designer born as a designer.


Some days ago, he ask me to create stamp which everything up to me
so I took some time to not think until I came up something for him.
and I came up with this Mooi! stamp.

Mooi is a word for cool, collect me if I'm wring...

Actually I always thought his family name is Mooi
so I first thought I will make a stamp says Mooi but then
I realized that his name is Mooij so I decided to play with the mark "!"
then it looks like Mooi!

it is still in my desk and hope he like it:)
 以前の会社の同僚の為のスタンプ

彼とは初めて会った時から意気投合し、よく人生について話をしていました。
デザインの話はほとんどした事ないけれど(笑)

彼の言葉で僕のお気に入りは...
「あなたの人生に起こる事はあなたが学ばなくてはならない課題」
とても的確な意見と考え方の持ち主で、彼は僕の知ってる
数少ないデザイナーとして生まれたデザイナーです。

ある日彼がスタンプを、僕のお任せでたのんでくれたので
何かを思いつくまで考えず待つ事にしました。
それで思いついたのはこのMooi!スタンプ。

Mooiとはオランダ語で「かっこいい」や「かわいい」といった意味
彼の名字はMooijだったので、!のマークをちょっといじって
一見Mooi!と見えるスタンプを作りました。

まだ僕の手の元に、さてさて喜んでくれればいいけど。

No comments:

Post a Comment